Rovnou na obsah Rovnou na menu
Menu
ZŠ a MŠ Mšené-lázně
ZŠ a MŠMšené-lázně

Něco o nás

Školní poradenské pracoviště (ŠPP)

Informujeme Vás, že na naší škole je zřízeno „Školní poradenské pracoviště“, jehož činnost se řídí novelou vyhlášky 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízeních, ve znění vyhlášky č. 116/2011 Sb. Poskytování poradenských služeb na naší škole koordinuje tzv. Školní poradenský tým. Výhodou školního poradenského týmu je, že umožňuje poskytnutí pomoci okamžitě a přímo na místě. Všichni členové týmu jsou odborníci, využívají znalosti prostředí a atmosféry školy, jsou blízcí a dosažitelní nejen pro děti, ale i pro rodiče a učitele. Poskytování poradensko-pedagogických služeb školou je bezplatné.

Mgr. Renata Paťukova – výchovný a kariérový poradce

Mgr. Jana Bradáčová – školní metodik prevence

Mgr. Petra Kuglerová – výchovný a kariérový poradce a speciální pedagog

Mgr. Vratislava Forstová – speciální pedagog

Mgr. Ivan Sobotka – školní psycholog

 

Ve ŠPP působí výchovný poradce a školní metodik prevence, školní psycholog, dále je poskytování služeb zajišťováno školním speciálním pedagogem.

Se ŠPP spolupracují zejména třídní učitelé a další pedagogičtí pracovníci, tj. asistentky pedagoga, vychovatelky školní družiny a školního klubu, učitelky v předškolním vzdělávání.

Výchovná poradkyně poskytuje zároveň služby kariérového poradenství - více se o nich dozvíte na stránkách výchovné poradkyně (odkaz zde) a na stránkách aktuálních deváťáků.

Ve škole jsou zajišťovány poradenské služby v rozsahu odpovídajícím počtu a vzdělávacím potřebám žáků školy zaměřené zejména na:

a) poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,

b) sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření,

c) prevenci školní neúspěšnosti,

d) kariérové poradenství spojující vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšímu profesnímu uplatnění,

e) podporu vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami,

f) podporu vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných,

g) průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském zařízení,

h) včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů,

i) předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a diskriminace,

j) průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou,

k) metodickou podporu učitelům při použití psychologických a speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy,

l) spolupráci a komunikaci mezi školou a zákonnými zástupci,

m) spolupráci školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními.

Pedagogičtí pracovníci se podílejí na zajišťování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, poskytují součinnost školským poradenským zařízením a spolupracují s orgány veřejné moci za účelem ochrany práv žáků.

Škola spolupracuje se školským poradenským zařízením také v oblasti dalších služeb zajišťovaných pro žáky podle standardních činností

Právní předpisy a související dokumenty

NÚV – Školní poradenské pracoviště

Vyhláška č. 197/2016 Sb., kterou se mění vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů, a některé další vyhlášky

Vyhláška o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných ve znění účinném od 1. 1. 2018 – přehled základních změn

Fotogalerie